flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

У Чернівецькому районному суді проведено тренінг «Спілкування працівників суду із ЗМІ та людьми з особливими потребами»

15 лютого 2024, 14:30

На виконання плану заходів комунікаційної стратегії на 2023-2026 роки 15 лютого 2023 року у приміщенні Чернівецького районного суду Вінницької області помічником судді (прес-секретарем) Лілією Николайчук організовано і проведено тренінг на тему: «Спілкування працівників суду із ЗМІ та людьми з особливими потребами». Очікуваний результат від тренінгу – формування навичок спілкування зі ЗМІ та людьми з особливими потребами. Цільовою аудиторією на яку направлено захід є працівники апарату суду. У тренінгу взяли участь керівник апарату, прес-секретар суду та працівники апарату. Акцентовано увагу колективу суду на основних моментах злагодженого формування відносин суду з представниками засобів масової інформації та представниками громадськості, а також людьми з особливими потребами. Велику увагу було приділено основним принципам спілкування працівників суду із засобами масової інформації та людьми з особливими потребами, та правовим позиціям Європейського суду з прав людини, а саме: принципу інформування громадськості через ЗМІ - громадськість мусить мати можливість отримувати через ЗМІ інформацію про діяльність судових та правоохоронних органів. Відповідно, журналістам має бути надана можливість вільно висвітлювати і коментувати діяльність системи кримінальної юстиції, за винятком обмежень, встановлених у рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи.

В ході проведення тренінгу розглянуто поради про те, як поводитись із ЗМІ під час надання інтерв`ю. Зокрема такі загальні правила спілкування працівників суду з представниками ЗМІ, як чесність, точність інформації, повага до праці журналістістів, ініціативність представника суду у спілкуванні, самостійність, увага до заголовків при підтвердженні згоди на оприлюднення інтерв'ю, яскравість заяв, простота, доступність, надання письмових матеріалів за необхідності, довіра, тощо.

Дотримання норм етичної поведінки дозволить працівникам суду організовувати належну взаємодію з представниками ЗМІ, а останні, у свою чергу, зможуть отримати чіткі вимоги щодо виконання власних обов'язків у стінах суду, зрозуміти специфічні обмеження у висвітленні судової проблематики, і все це значно покращить існуючу ситуацію у відносинах судової влади та засобів масової інформації.

Отримані знання працівниками Чернівецького районного суду сприятимуть не лише формуванню професійної та компетентної думки про діяльність суду серед ЗМІ та громадськості, а й будуть використані для надання достатньої та фахової інформації про роботу суду на засадах довіри і відкритості.

Під час тренінгу прес-секретар суду Николайчук Л.А. ознайомила присутніх із загальними поняттями про мало-мобільні групи населення, людей з інвалідністю, типами та видами інвалідності, охарактеризувала правовий статус людей з інвалідністю згідно міжнародного та українського законодавства.

До людей з інвалідністю належать особи зі стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями, які під час взаємодії з різними бар'єрами можуть заважати їхній повній та ефективній участі в житті суспільства нарівні з іншими. (ст..1 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю).

Основними принципами етики спілкування з людьми із обмеженими фізичними можливостями є: толерантність, рівноправ’я, розуміння, шанобливість, визнання, сприйнятливість.

Якщо в суд звертається особа, що має обмежені фізичні можливості, то потрібно трактувати її в першу чергу як відвідувача, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні, оскільки це відвідувачі суду із вадами опорно-рухового апарату,  вадами слуху та мови вадами зору, тощо. Працівникам суду слід дотримуватись принципу рівності до усіх відвідувачів суду, незалежно від їхнього соціального статусу та виявляти коректність і ввічливість, більш толерантно ставитись до людей похилого віку та людей з особливими потребами.

В ході навчання учасники опанували загальні правила спілкування із людьми з інвалідністю та іншими мало-мобільними групами населення і проаналізували комунікативно-психологічні особливості взаємодії із людьми з інвалідністю.

Також учасники тренінгу розглянули різні варіанти ситуацій, що можуть трапитися під час спілкування працівників апарату суду із людьми з інвалідністю та іншими мало-мобільними групами населення.

Кожен з учасників тренінгу мав можливість висловити свою думку та надати практичні рекомендації щодо покращення спілкування із людьми   з інвалідністю та іншими мало-мобільними групами населення.

 

 Авторитет судової влади в суспільстві перш за все залежить від ефективності правосуддя, спроможності суддів захистити права громадян, професіоналізму та моральності представників судової влади. Все це потребує інформаційного забезпечення та підтримки з боку засобів масової інформації, які здатні впливати на громадську думку, на правову позицію громадян в оцінках діяльності суду та правоохоронних органів по захисту їх прав та законних інтересів.

За повідомленням прес-служби суду